Brandbook
Herkenbaarheid
We schreven het al, een stadsmerk met het daar bijbehorende stadslogo gaat ervoor zorgen dat onze doelgroepen Hengelo gaan herkennen. We vragen aan alle partners om het stadsmerk en de huisstijl zoveel mogelijk te gebruiken en op te nemen in de eigen communicatie. Zo wordt het merk nog krachtiger neergezet en ‘geladen’. We werken niet meer met een ‘pay-off’ een zogenaamde slagzin. Het stadslogo en de huisstijl zeggen genoeg.
Waar gaan we dit logo terugzien?
Het stadslogo en beeldmerk (want die hebben we ook) gaan we gebruiken op alle communicatie- en promotiemiddelen waarmee we Hengelo in de etalage gaan zetten. Denk bijvoorbeeld aan advertenties in de lokale dagbladen, toeristische brochures zoals een stadswandeling of arrangementen. Of, als het straks weer kan, posters en evenementenkalenders om onze evenementen te promoten. Deze zullen allemaal in het jasje van het stadsmerk worden gegoten en daardoor herkenbaar als middel waar we de stad mee aanprijzen bij onze bewoners, bezoekers en bedrijven. En wat dacht je bijvoorbeeld van onze nieuwe website, uitinhengelo.nl. Een mooi voorbeeld hoe je het stadsmerk kunt laden.
Wij willen graag dat zoveel mogelijk partners gebruik maken van het stadslogo en bijbehorende elementen. Het logo is immers van de stad en mag gebruikt worden door iedereen die een positieve binding heeft met Hengelo. Hoe breder verspreid, hoe herkenbaarder het wordt voor de doelgroepen. Wel houdt Hengelo Promotie oog op het gebruik van het logo en de overige stijlelementen. Hiervoor hebben we een handleiding ontwikkeld; het brandbook. Hierin vind je de regels en richtlijnen met betrekking tot het gebruik van het stadslogo.