Organisatie Hengelo Promotie

Hengelo Promotie zorgt voor het versterken van het Hengelose profiel door een eenduidige, constante en herkenbare werkwijze, communicatie en promotie. Onze focus ligt op het aantrekken van meer bewoners en bezoekers die langer in de stad verblijven en daardoor meer besteden. Daarnaast bouwen wij samen met onze partners aan het stadsmerk Hengelo. Wij willen een verbinding leggen tussen de vitale (binnen)stad en haar bewoners en bedrijven. Wij laten zien en vertellen onze doelgroepen wat de stad te bieden heeft. De kerntaken van Hengelo Promotie lees je hieronder.

Citymarketing

Onze citymarketingvisie is om samen met onze partners een positief imago van de stad uit te dragen en hiermee de gewenste doelgroepen aan te trekken. Wij vertellen en laten zien hoe Hengelo zich onderscheidt ten opzichte van omliggende gemeenten. Hierbij staan de bewoner en bezoeker centraal en wordt het programma van Hengelo afgestemd op de wensen van deze doelgroepen.

Recreatie, toerisme en gastheerschap

Met ons Toeristisch Informatie Punt in het centrum van de stad zorgen wij ervoor dat onze bezoekers zich welkom voelen. Maar ook bewoners kunnen bij ons terecht voor informatie en advies over onze veelzijdige stad.

Evenementen

Met ons onderscheidend, divers en toegankelijke evenementenaanbod versterken wij de profilering van Hengelo. Wij faciliteren en ondersteunen evenementen; zowel met kennis als door het verstrekken van een financiële bijdrage. Hiervoor hebben wij een helder en transparant toetsingskader ontwikkeld.

Stadspromotie

Wij vertellen en laten onze doelgroepen zien wat Hengelo allemaal te bieden heeft op het gebied van vrije tijd. Dit doen wij door online- en offline communicatie en het ontwikkelen van regionale on- en offline marketingcampagnes. We adviseren onze evenementenorganisatoren, ondernemers en overige partners op het gebied van promotie en bieden promotiemiddelen waarmee hun activiteiten onder de aandacht worden gebracht bij de doelgroepen.

Merkbeheer

Wij zorgen ervoor dat in alle onze communicatie en uitingen de stad op een dusdanige manier als merk wordt neergezet dat de kernwaarden van Hengelo tot uiting komen. Hierbij bewaken wij de visuele identiteit behorende bij het stadsmerk en proberen wij deze samen met onze partners eenduidig door te voeren in alle communicatie.