2021 was in alle opzichten weer een bijzonder jaar. Het beloofde een jaar te worden waarin wij, samen met onze stadspartners, klaar waren om volop uiting te geven aan de citymarketingvisie zoals in 2019 opgesteld samen met onze stadspartners. De positioneringsrichting was bepaald om de stad zo goed mogelijk te kunnen profileren op het gebied van vrije tijd. De onderscheidende kenmerken van Hengelo en haar eigen identiteit stonden hierbij centraal. Samen met onze partners zetten we in op zoveel mogelijk samenhang in activiteiten om hiermee de vastgestelde doelgroepen aan te trekken en te behouden voor Hengelo
Eind 2020 lag er een jaarplan om in 2021 volledig uitvoering te geven aan deze strategie, maar weer gooide de pandemie roet in het eten. Het roer ging om en de focus lag met name weer op het ondersteunen van onze ondernemers om zichtbaar te blijven tijdens de pandemie. Met de uitrol van de ludieke campagne #dichtbijgenoegtebeleven zijn we erin geslaagd om bewustwording voor de Hengelose vrijetijdsbestemmingen te creëren bij de Hengeloërs. De boodschap dat er ook dichtbij genoeg te beleven was werd breed gedragen en zorgde voor zichtbaarheid en vele, soms prikkelende, reacties.
Ondanks de beperkingen kijken we terug op weer een productief jaar waarin we nagenoeg al onze doelstellingen hebben behaald. We zijn trots op de daadkracht én veerkracht van ons team, onze partners, ondernemers en Hengeloërs. We hebben met zijn allen bewezen ons aan te kunnen passen aan de steeds wisselende situatie en gaan daarom 2022 met vertrouwen tegemoet.