Hengelo; de Verbindende, Groene en Creatieve Maakstad, centraal gelegen in de technologische topregio Twente
De ambities voor de stad zijn onder meer vastgelegd in de omgevingsvisie 2e fase “Hart van Hengelo”. We willen de kwaliteit van leven voor onze inwoners vergroten en ook op lange termijn op peil houden. Als wij onze ambities waar willen maken moeten we fors inzetten om talent (knappe knoppen én gouden handen van de toekomst) en hun levenspartners meer en beter aan onze stad en regio te binden. Citymarketing kan een waardevolle bijdrage leveren aan deze strategische opgave. Om dit te bereiken heeft het college van B en W Hengelo Promotie de opdracht gegeven om de citymarketingvisie uit 2019 te herijken. Deze voormalige visie richtte zich voornamelijk op de binnenstad en het domein ‘vrije tijd’. De eigen inwoners waren daarbij de belangrijkste doelgroep. Inmiddels zijn we een aantal jaren verder en sloot deze visie niet meer aan bij de ambities van de stad. Deze was daarom toe aan een herijking. De nieuwe visie moest een bredere focus hebben, gericht op het verwezenlijken van de ambities van Hengelo en de ontwikkelingen die de stad doormaakt.
Hier lees je alles over de herijking van de citymarketingvisie.